KAEDAH MANTAPKAN KUALITI HAFAZAN DAN BACAAN AL-QURAN

Anda mungkin telah membaca atau mendengar  tentang Pakej Inspirasi Qurani Atau kemungkinan besar anda belum pernah lagi didedahkan tentang program ini.

Sesetengah orang membeli berbagai jenis program sebab kawan yang rekomen dan kemudiannya mengumpul habuk je atas rak-rak rumah tetapi alangkah beruntung sekali dunia dan akhirat sekiranya anda memilih untuk mendapatkan dan mengunakan Pakej Inspirasi Qurani ini.

Program ini telah dikeluarkan oleh seorang Ustaz  yang berpengalaman selama 20 dan pakar dalam dunia hafazan dan ilmu Al-Quran berkelulusan B.A (Hons) Al-Quran & Qira’at, U. Al-Azhar Masters (Psychology I.O), U.K.M
Pengalaman dari salah seorang pengguna Pakej Inspirasi Qurani :
“Pada hari yang pertama saya menonton DVD dalam Pakej ini saya tertarik dengan penyampaian Ustaz Asraff yang begitu menarik dan jelas.
Dalam DVD 1 Bacaan Fatihah Terunggul, saya telah didedahkan 15 kesalahan-kesalahan besar dalam bacaan Surah Al-Fatihah.Ada lagi 30 kesalahan kecil dalam bacaan Al-Fatihah yang didedahkan dalam DVD 2 ddan DVD 3.
Astagfirullah !!!! Kesalahan yang tak pernah saya tahu sebelum ini walaupun pernah ke kelas mengaji Quran. Sekarang saya boleh membaca surah Al-Fatihah yang merupakan ummul kitab dengan tepat dan confident.”
Ini  baru sahaja teknik untuk menguasai bacaan Al-Fatihah. Pakej ini ada  koleksi 4 set DVD yang akan membantu anda meningkatkan bacaan dan kefahaman Al-Quran.”

Semua video & ebook yang dibekalkan dalam pakej Inspirasi Qurani telah direka berdasarkan kajian terperinci & mendalam. Ia disokong pula dengan pengalaman saya berinteraksi & mengajar masyarakat bertahun-tahun.

Setiap kandungan video DVD amat padat. Penuh dengan tips, teknik & yang utama & praktikal sahaja. Ia digabungkan dengan penerangan video yang canggih yang menepati standard video professional. Mudah cerita, segalanya 'Straight to the point' & senang difahami.

Pendek kata, PAKEJ INSPIRASI QURANI bukan setakat menawarkan  SOLUSI kepada masalah Al-Quran yang selama ini membelenggu anda, tetapi ia juga meningkatkan kefahaman, kualiti bacaan & potensi melakukan amal ibadah berkaitan Al-Quran dengan lebih mantap.

MANFAAT YANG BAKAL DIPEROLEHI OLEH ANDA:

1. Kefahaman Al-Quran anda bertambah baik & tepat, kerana anda telah mengetahui 'mengapa Allah turunkan Al-Quran kepada saya?'. Apabila soalan utama : 'why' telah difahami, mudah saja anda hayati setiap ayat-ayatnya & ikuti segala arahan yang diperintahkan. Segala larangannya pula akan dituruti dengan RELA HATI kerana anda tahu, semua ini bakal membawa anda lebih hampir ke syurga yang nikmatnya cukup luarbiasa.


2. Anda lebih yakin mengamalkan setiap fadhilat surah & ayat Al-Quran kerana dalilnya hadithnya sahih sahaja, bukan hadith dhoif atau palsu. Ini yang saya jelaskan satu-persatu dalam salah satu DVD Jelajah Quran, salah satu tajuk dalam Pakej ini.


3.  Anda lebih yakin menjadi imam solat. Seperti yang diketahui, menjadi imam solat bukan satu perkara mudah. Itu sebabnya ustaz berkelayakan & hafiz sahaja mampu melakukannya. Tetapi kali ini peluang itu bakal anda miliki kerana pertamanya, 45 kesalahan lazim Fatihah (yang selalu dilakukan oleh masyarakat kita) akan diperbaiki dan yang paling utama, bacaan ayat Al-Quran bertambah baik kerana ia dibaca dengan tajwid lebih tepat beserta 'lahjah arab' yang lebih meyakinkan.


4. Jika anda di tahap 'beginner' dalam bacaan Al-Quran, anda berpeluang menguasai & mengecam tajwid dengan teknik lebih cepat & tepat. Camkan kod & simbol tajwid yang sudah pun tersedia dalam Al-Quran, ketahui maksudnya dan InsyaAllah, tajwid kini bukan lagi satu ilmu yang sukar buat anda.


5. Surah-surah 'super' penting penuh fadhilat seperti Yasin, Sajadah, Insan & Mulk yang selama ini amat anda idamkan untuk hafaz & membacanya secara lancar dalam solat akan tercapai. Ini kerana anda bakal menghafaznya dengan menggunakan Kaedah Jibril. 
 
Artikel ini dipetik dari: www.inspirasiqurani.com
  

Ia adalah teknik idaman setiap masyarakat awam : berjaya menghafaz surah idaman dengan yakin, ingatannya pula kekal tidak 'on-off', tekniknya pula praktikal, dan paling utama : IA SESUAI dengan jadual harian masyarakat awam seperti anda : sibuk bekerja 8-5 setiap hari.

 UNTUK TEMPAHAN  KLIK DI SINI ATAU PADA BANNER DI BAWAH:-

Comments